Міжнародна політика і законодавча база інклюзивної освіти
Дата: 16.06.2021 10:28
Кількість переглядів: 1598
Основними міжнародними організаціями, які формують політику в галузі інклюзивної освіти є Організація Об’єднаних Націй ( ООН ЮНЕСКО, Організація Економічної співпраці та Розвитку (OECD).
Основою для запровадження інклюзивної освіти служить низка міжнародних нормативно-правових документів:
- Загальна Декларація ООН про права людини – 1948 р.
- Декларація прав людини – 1959 р.
- Декларація про права розумово відсталих осіб – ООН, 20.12.1971 р.
- Декларація про права інвалідів – ООН, 09.12.1975 р.
- Конвенція ООН про права дитини – 1989 р. (ратифікована Постановою Верховної ради України 27 лютого 1991 року).
- Всесвітня декларація «Освіта для всіх» 1990 р.
- Стандартні правила ООН щодо забезпечення рівних можливостей для осіб з інвалідністю – 1993 р.
- Саламанкська декларація та Рамки дій щодо освіти з осіб з особливими потребами 1994 р.
- Дакарська декларація – 2000 р.
- Конвенція ООН про права інвалідів – 2006 р. (ратифікована Постановою Верховної ради України 16.12.2009 р., набрала чинності 06.03.2010 р.).
- Резолюція 48 сесії ЮНЕСКО «Інклюзивна освіта: шлях у майбутнє» 2008 р.