Засідання професійної спільноти вчителів зарубіжної літератури
19 листопала 2021 року відбулося засідання професійної спільноти вчителів зарубіжної літератури при закладі загальної середньої освіти «Полицівський ліцей» з теми: «Інтеграція інноваційних технологій в дизайн сучасного уроку зарубіжної літератури».
На засіданні розглядали наступні питання:
1. Біоадекватна (природовідповідна) технологія на уроках зарубіжної літератури. Сутність біоадекватної технології. Основні компоненти БТ.
2. Мотивація як визначальний компонент
3. Творча майстерня вчителя. Моделювання уроків за біоадекватною технологією.
4. Фільм-презентація «Арома-імідж уроку зарубіжної літератури»
Катерина Боснюк презентувала досвід використання біоадекватної (природовідповідної) технології на уроках зарубіжної літератури, її сутність та основні компоненти БТ.
Катерина Павлівна акцентувала увагу на формуванні в Україні нової системи освіти, орієнтованої на входження в світовий освітній простір, що супроводжується істотними змінами в педагогічній теорії і практиці навчально-виховного процесу. Актуальне місце в педагогічній освіті поряд з інтерактивними технологіями займають біотехнології.
Біоадекватність (природовідповідність) полягає у непорушенні в навчальному процесі притаманного людині природного типу мислення, яке має залишатися цілісним (двопівкульним – образним і логічним) та гармонійним.
Актуальність БТ:
-створюють ситуацію успіху на ноосферному уроці;
-релаксація знімає стрес, втому;
-призводять до покращення мотивації учнів до навчання;
-сприяють розвитку самостійності, творчих здібностей учнів.
Поштовхом, мотивацією до розробки уроків з використанням біоадекватних технологій став методичний посібник Богосвятської Анни-Марії Іванівної «Як зробити смачний, ароматний, кольоровий урок літератури». Уроки літератури на основі біоадекватних технологій наповнюються красою, музикою, звуками і ароматами природи. У зв’язку з цим А.І. Богосвятська визначає такі біоадекватні іміджі уроку: кольоровий, звуковий, арома-імідж, тактильний, смаковий, палітра почуттів.
Був проаналізований кожен імідж уроку.
Зоя Демидюк, Людмила Носовська, Людмила Пікуль представили елементи уроків з використанням БТ. Моделювання уроків за біодекватною технологією відбулися з тем:
1. «Оскар Уайльд (1854–1900). «Хлопчик-Зірка». Казкові персонажі, їхня характеристика. Основний конфлікт. Еволюція образу головного героя».
2. «Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. Творчість Мацуо Басьо. Лаконізм форми та широта художнього змісту хайку».
3. «Шукай радість ( за повістю Е. Портер «Полліанна»).
Підсумовуючи роботу засідання педагоги вирішили, що буде корисно для роботи між засіданнями переглянути фільм-презентацію «Арома-імідж уроку зарубіжної літератури».
Методичний посібник «Як зробити смачний, ароматний, кольоровий урок літератури»