Засідання спільноти вчителів зарубіжної літератури при ОЗЗСО «Камінь-Каширський ліцей №1 імені Євгена Шабліовського»
При опорному закладі загальної середньої освіти «Камінь-Каширський ліцей №1 імені Євгена Шабліовського» провели засідання спільноти вчителів зарубіжної літератури з теми «Академічна доброчесність».
Ольга Приймак розповіла, які постулати включає в себе стаття 42 Закону України "Про освіту" "Академічна доброчесність".
Дотримання академічної доброчесності педагогічними, науково-педагогічними та науковими працівниками передбачає:
- посилання на джерела інформації у разі використання ідей, тверджень, відомостей;
- дотримання норм законодавства про авторське право;
- надання достовірної інформації про результати досліджень та власну педагогічну (науково-педагогічну, творчу) діяльність;
- контроль за дотриманням академічної доброчесності здобувачами освіти.
Валентина Єфімчук висвітлила питання про те, що таке академічна доброчесність для вчителів та учнів, які є види порушення академічної доброчесності і які чекають наслідки за них.
Порушенням академічної доброчесності вважається:
- академічний плагіат – оприлюднення (частково або повністю) наукових (творчих) результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження (творчості), та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства; формою академічного плагіату є самоплагіат, що полягає у відтворенні без посилання на джерело інформації власних раніше опублікованих текстів;
- фабрикація – фальсифікація результатів досліджень, посилань, або будь-яких інших даних, що стосуються освітнього процесу;
- обман – надання завідомо неправдивої інформації стосовно власної освітньої (наукової, творчої) діяльності чи організації освітньої процесу;
- списування – використання без відповідного дозволу зовнішніх джерел інформації під час оцінювання результатів навчання;
- хабарництво – надання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна чи послуг матеріального або нематеріального характеру з метою отримання неправомірної вигоди в освітньому процесі.
За порушення академічної доброчесності педагогічні, науково-педагогічні та наукові працівники закладів освіти можуть бути притягнені до такої академічної відповідальності:
-
- відмова у присудженні наукового ступеня чи присвоєнні вченого звання;
- позбавлення присудженого наукового ступеня чи присвоєного вченого звання;
- позбавлення права брати участь у роботі визначених законом органів чи займати визначені законом посади.
Ольга Коленда – керівник спільноти наголосила на ролі оцінювання у формуванні доброчесного академічного середовища.
Учасники засідання також переглянули презентацію на цю тему і обмінялися думками щодо практичного втілення правил академічної доброчесності в освітніх закладах та виховному аспекті етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання та викладання.