Пілотування НУШ: учителі мовно-літературної галузі про досвід викладання
16 та 17 лютого відбулися онлайн-зустрічі з учителями англійської мови та зарубіжної літератури у рамках педагогічного майданчика пілотного впровадження Державного стандарту базової середньої освіти: «Досвід тих, хто попереду: НУШ – перехід на наступний рівень». До участі долучились учителі-предметники, які у 2022/23 н.р. викладатимуть предмети даної галузі за новим Державним стандартом.
Консультант ЦПРПП Тетяна Лесик акцентувала свою увагу на модельних навчальних програмах, які стануть основою для розроблення нової навчальної та навчально-методичної літератури для учнів 5-9 класів. Вона назвала низку чинників, якими має керуватись і педагог, і заклад освіти при виборі модельних програм, а саме: особливості та потреби учнів певного закладу в досягненні обов’язкових результатів навчання, потенціалі педагогічного колективу, ресурсному забезпеченні закладу освіти, навчально-методичному супроводі конкретних модельних програм, наявності внутрішньогалузевих та міжгалузевих зв’язків між програмами різних предметів, варіативність програм. Консультант ознайомила з переліком модельних навчальних програм та підручників, укладених з метою їх реалізації, а також особливостях розроблення календарно-тематичного та системи поурочного планування.
Тамара Сич – педагог-пілотник ЗЗСО «Раково-Ліський ліцей» розповіла про вимоги до обов’язкових результатів навчання з іншомовної освіти, про результати апробації підручника з англійської мови «Full Blast Plus» (Англійська мова: підручник для 5 класу закладів загальної середньої освіти (з аудіосупроводом) / Г.К.Мітчелл. розробленого згідно з Державним стандартом загальної середньої освіти Нової української школи та відповідно до Модельної навчальної програми «Іноземна мова. 5-9 класи» (автори Редько В.Г., Шаленко О.П., Сотникова С.І, Коваленко О.Я., Коропецька І.Б., Якоб О.М., Самойлюкевич І.В., Добра О.М., Кіор Т.М), який має ґрунтовну комунікативну й діяльнісну спрямованість, розвиває наскрізні уміння і компетентності через залучення учнів до всіх видів мовленнєвої діяльності й відповідає віковим особливостям та інтересам учнів середньої школи. Тамара Володимирівна ознайомила з особливостями оцінювання навчальних досягнень учнів, інтерактивними видами вправ на уроці.
Вчитель-пілотник Наталія Карпік проаналізувала підручник для 5 класу зарубіжна література Ніни Міляновської, наголосила на особливостях навчальної модельної програми із зарубіжної літератури «Зарубіжна література. 5–6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Ніколенко О.М., Ісаєва О.О., Клименко Ж.В., Мацевко-Бекерська Л.В., Юлдашева Л.П., Рудніцька Н.П., Туряниця В. Г., Тіхоненко С.О., Вітко М.І., Джангобекова Т.А.). Наталія Федорівна озвучила інструментарії формувального оцінювання та зміну підходів до організації навчальної діяльності на уроці зарубіжної літератури у НУШ.