A A A K K K
людям з порушенням зору
Управління гуманітарної політики
Камінь-Каширської міської ради

Діяльнісний підхід на уроках зарубіжної літератури в умовах воєнного стану у 2022/23 навчальному році

Дата: 11.11.2022 11:14
Кількість переглядів: 62

Яким чином реалізовувати завдання Нової української школи на практиці, щоб навчити дітей вчитися, щоб освітній процес був цікавим, пізнавальним, результативним? Саме відповіді на ці запитання шукали вчителі зарубіжної літератури на засіданні професійної спільноти, яке проводила керівник спільноти та вчитель зарубіжної літератури Людмила Понєдєльнік на базі ЗЗСО «Мостищенська гімназія» 8 листопада 2022 року.

Засідання проходило у формі тренінгу на тему: «Діяльнісний підхід на уроках зарубіжної літератури в умовах воєнного стану у 2022/23 навчальному році».

Мета тренінгу – відновити та поглибити знання щодо реалізації діяльнісного підходу у процесі викладання зарубіжної літератури з метою успішного навчання та виховання здобувачів освіти.

На початку тренінгу вчителі були поділені на дві групи за допомогою вправи «Намалюй руку». Кожен учасник отримав листок паперу блакитного або жовтого кольору, намалював відбиток кисті руки, вирізав та написав інформацію про себе. Вчителі презентували себе та знайомились, що позитивно налаштувало всіх на активну роботу.

Людмила Михайлівна запропонувала вправи-приклади, за допомогою яких можна реалізувати особливості діяльнісного підходу вчителя на уроках зарубіжної літератури: «Так-ні», «Доміно» «Ребуси», «Анаграми». Вправи – цікаві та спонукають до роботи у групах. У своїй презентації вона розкрила теоретичні аспекти такого підходу у навчальній діяльності.

Марія Какалюк, заступник з навчально-виховної роботи та психолог ЗЗСО «Мостищенська гімназія», надала корисні і практичні поради:

як розуміти психологічний стан діток та спілкуватися з ними для зняття стресу;

розкрила особливості дитячої психіки та можливі реакції та фактори, які негативно впливають на учнів під час дистанційних занять;

познайомила з іграми та вправами швидкого зняття сильної емоційної і фізичної напруги.

Вона, як психолог, наголосила на тому, що дорослі вже були дітьми, а у дітей такого досвіду нема. Педагоги мають пам’ятати про це та підвищувати свій професійний рівень, поглиблюючи знання з психології. Марія Володимирівна познайомила присутніх з електронними освітніми ресурсами, використання яких дозволить підвищити якість навчального процесу.

Консультант КУ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Тетяна Лесик активізувала знання учасників щодо використання діяльнісного підходу у формі тесту. У ході презентації «Діяльнісний підхід як основа нових освітніх стандартів» учасники тренінгу:

пригадали компетентності, якими повинен володіти учень НУШ (спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами, спілкування іноземними мовами, математична грамотність, компетентність у природничих науках та технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадська компетентності, підприємливість, загальнокультурна компетентність, екологічна грамотність та здорове життя);

назвали риси притаманні учню (випускнику) НУШ ( цілісна, всебічно розвинена особистість, здатна до критичного мислення; патріот з активною позицією, який діє згідно з морально-етичними принципами, здатний приймати відповідальні рішення, поважає гідність і права людини; інноватор, здатний змінювати навколишній світ, розвивати економіку за принципами сталого розвитку, конкурувати на ринку праці, навчатися впродовж життя);

проаналізували, які підходи у навчанні є актуальними у роботі з сучасним здобувачем освіти (педагогіка партнерства, дитиноцентризм, інтегрований, діяльнісний та компетентнісний підходи);

описали, хто він – учитель НУШ (агент змін, модератор, тьютор, фасилітатор, психологічно та емоційно компетентна людина; лідер і менеджер; гарний професіонал; вільний від стереотипів; успішна людина тощо).

Увага була приділена структурі уроку з позицій діяльнісного підходу та результати його реалізації.

Підсумки підбито. Висновки зроблено. Попереду натхненна та непроста вчительська праця.

Учасники заходу подякували директору закладу Оксані Пась, заступнику з навчально-виховної роботи та психологу Марії Какалюк за плідну співпрацю та професійну допомогу та підтримку, керівнику спільноти Людмилі Понєдєльнік за організовану зустріч та побажали мирного неба, творчих успіхів, професійного зростання задля надання якісних освітніх послуг.

Фото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без опису


« повернутися

Вхід для адміністратора