A A A K K K
людям з порушенням зору
Управління гуманітарної політики
Камінь-Каширської міської ради

Компетентнісний підхід: як виглядає таке навчання на практиці

Дата: 07.02.2023 12:46
Кількість переглядів: 52

Фото без опису

 

3 лютого 2023 року  в онлайн-режимі, на платформі Google Meet, відбулося засідання професійної спільноти  вчителів початкових класів закладів загальної середньої освіти «Боровненський ліцей»«Житнівський ліцей»«Олениненська гімназія» з теми «Реалізація компетентнісного підходу на уроках НУШ».

Наше життя зараз – це постійне навчання, і тому школа має навчити дітей постійно опановувати нові знання, знаходити потрібну інформацію та застосовувати її в житті. Відповіддю на ці виклики є компетентнісне навчання. Для педагога важливо навчитись реалізувати таке навчання на практиці. Втім, саме готовність вчителя до реалізації компетентнісного навчання – найголовніша запорука успіху.                

Керівник професійної спільноти Галина  Оліферчук, вчителька початкових класів ЗЗСО «Боровненський ліцей», наголосила на важливості впровадження  компетентнісного підходу в НУШ, адже саме компетентнісний підхід – є фундаментом Концепції НУШ, ключовою інновацією сучасної освіти. Вона  продемонструвала реалізацію компетентнісного  на уроках курсу «Я досліджую світ» через використання особистнісно-орієнтованого, діяльнісного, проблемного навчання, педагогіки партнерства, самооцінювання та взаємооцінювання. Вчителька представила власні проєкти, цікаві досліди, квести, запропонувала створити модель «навчання із заохочуванням, без примушування».

Реалізацію компетентнісного підходу в математичній галузі розкрила  Оксана Пащук, вчитель початкових класів ЗЗСО  «Олениненська гімназія». Вона продемонструвала методи математичного моделювання, сучасні інноваційні технології, інтерактивні вправи  («Лови помилку», «Незакінчене речення», «Мозковий штурм», гра «Дешифрувальник», «Рибка», тощо), які  використовує на уроках та звернула увагу на розвиток вмінь та навичок учнів застосовувати здобуті знання у життєвих  ситуаціях.

Реалізацію компетентнісного підходу в мовно – літературній галузі   показала Марія Баран, вчитель початкових класів ЗЗСО «Житнівський ліцей».

У своєму  виступі педагог презентувала такі  стратегії критичного мислення, як інфографіка, діаграма Вена, РАФТ, робота з медіо, рубрики з культури мовлення та словникових слів. Марія Петрівна поділилася власним улюбленим методом у роботі з дітьми «Метод голосових повідомлень», який є дуже ефективним  і зручним під час дистанційного навчання, запропонувала аналог прийому критичного мислення «Фішбоун» під назвою «Зернятко».

Учасники заходу ознайомилися з лайфаками ефективної дистанційки, поділилися корисними інтернет – ресурсами для успішної реалізації компетентнісного підходу,  створили модель « випускника НУШ», як творчої, культурної, талановитої, компетентної особистості, всезнайка, дослідника, фантазера.

Захід відбувся у співпраці з центром професійного розвитку педагогічних працівників. Підсумовуючи роботу, учасники відмітили практичну спрямованість, насиченість інноваційними технологіями та відзначили, що кожен педагог збагатив власний досвід новими ідеями.

Фото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без опису

Фото без описуФото без описуФото без опису

 


« повернутися

Вхід для адміністратора