Компетентнісний підхід: реалії і виклики
Учасники професійної спільноти вчителів зарубіжної літератури при закладі загальної середньої освіти «Великоглушанський ліцей» зустрілися 21 лютого в онлайн-режимі для обговорення теми «Компетентнісний підхід: реалії і виклики».
Валентина Гундерич, вчителька ЗЗСО «Малоглушанський ліцей» презентувала питання про методи навчання у системі компетентнісної освіти, а саме методи та техніки, які впливають на розвиток навичок творчого читання та формування ключових компетентностей.
Про сутність та класифікацію інтерактивних методів розповідала Людмила Лук’янович, вчитель зарубіжної літератури ЗЗСО «Малоглушанський ліцей». Вона представила своє бачення ефективного використання методів для фронтальної та групової робіт, акцентуючи увагу на тому, що критерієм доцільності застосування інтерактивних технологій є їхня ефективність, адже вони дозволяють за менший термін навчання засвоїти більше інформації, сприяють прискореному оволодінню програмовим матеріалом, тому з'являється більше часу на закріплення і практичне застосування знань, умінь і навичок.
Керівник професійної спільноти Ніна Смаль озвучила питання щодо сприяння формування в учнів мотивації до вивчення предмета, читання художніх творів.
Любов Токарчук, вчителька зарубіжної літератури ЗЗСО «Погулянківська гімназія», висловила свою думку щодо вирішення питання мотивації та способів заохочення сучасних школярів до вивчення літератури. Саме вчителю необхідно розуміти психологію учнів, дослухатись до їх бажань, спонукати їх до позиціонування власної точки зору і вільного, творчого вираження.
Консультант ЦПРПП Тетяна Лесик говорила про важливість постійної роботи над саморозвитком, пошуку нестандартних рішень задля ефективної роботи на уроках зарубіжної літератури та бажання розуміти психологію сучасного школяра і застосування порад психологів про те, як позбуватися емоційного перевантаження та як діяти у стресових ситуаціях пов’язаних з війною.
Педагоги обговорили проблемні питання щодо викладання предмета зарубіжна література в умовах дистанційного навчання і наголосили на труднощах, які виникають під час такої форми навчання та якості опрацювання матеріалу учасниками освітнього процесу.