Медіаосвіта в Україні: вимога часу чи модний тренд?
Щоб знайти відповіді на це та інші актуальні питання працівники кафедри менеджменту освіти Волинського інституту післядипломної педагогічної освіти старший викладач Рудь О.В., і кандидат фізико-математичних наук, завідувач Сташенко М.О. провели для педагогів громади сертифікований семінар-тренінг «Медіаосвіта та медіаінформаційна грамотність в інноваційному освітньому менеджменті».
Захід відбувся в онлайн-форматі за заявкою центру професійного розвитку педагогічних працівників Камінь-Каширської міської ради. Мета – формування теоретичної і практичної бази знань з основ медіаосвіти, навичок ефективної взаємодії з мас-медіа, критичного осмислення інформації і усвідомлення впливу медіазасобів на розвиток сучасного суспільства, опрацювання дидактичних, психолого-педагогічних аспектів застосування медіапродуктів у професійній діяльності.
Медіаосвіта в Україні - це частина освітнього процесу, спрямована на формування в суспільстві медіакультури. На сьогодні затверджено «Концепцію впровадження медіаосвіти в Україні». Реалізація вимог Державних стандартів початкової, базової, середньої освіти передбачає наскрізне інтегрування медіаосвіти у викладання предметів. Медіаінформаційна компетентність є складовою частиною реалізації індивідуальної освітньої траєкторії педагога.
Учасники поглибили знання з питань: інформаційна та медійна грамотність, медіакультура та медіагігієна; маніпулятивні технології контенту: джинса, паркет, фейк, інформаційний міф; загальні тенденції у сфері нових медіа. Пройшли національний тест з медіаграмотності та перевірили свої знання і уміння.
Ознайомились з цікавою і корисною інформацію про формування предметних компетентностей інструментарієм медіаграмотності, маніпулятивні технології та пропаганду в інтернет-середовищі, захист і безпеку в Мережі, технології протидії маніпуляціям.
Результатом навчання стало: знання сучасних тенденцій інтегрування медіаграмотності в освітнє середовище; формування навичок верифікації і критичного аналізу інформації, фактчекінгу, безпечного користування онлайн-сервісами, виявлення маркерів токсичного контенту; усвідомлення аксіологічного аспекту медіа, готовність до впровадження інноваційної освітньої лінії «Медіаграмотність».
Учасники отримали сертифікати та висловили щиру подяку спікерам Рудь О.В., Сташенку М.О. за цікавий, змістовний, пізнавальний навчальний тренінг.