На базі закладу загальної середньої освіти «Великоглушанський ліцей» в режимі онлайн відбулося засідання професійної спільноти учителів зарубіжної літератури
Перехід з початкової у середню ланку школи є переломним, кризовим періодом у житті кожного школяра. Практично будь-який учитель скаже, що початок 5 класу - складний етап, і не тільки для дитини, а й для педагогів, і для батьків.
Багаторічні спостереження учителів та шкільних психологів свідчать про те, що перехід із початкової школи у середню неминуче пов’язаний зі зниженням успішності, хоча б тимчасовим. Школярам потрібно пристосуватися до нового темпу і стилю життя.
На базі закладу загальної середньої освіти «Великоглушанський ліцей» в режимі онлайн відбулося засідання професійної спільноти учителів зарубіжної літератури під керівництвом Ніни Смаль (ЗЗСО «Великоглушанський ліцей») з теми «Неперервність і наступність як передумова забезпечення цілісного розвитку особистості при переході учнів із початкової школи до середньої в умовах реалізації концепції «Нова українська школа».
Педагоги розглянули питання:
1. Реалізація концепції «Нова українська школа» на етапі переходу з початкової до базової ланки: реалії і виклики.
2. Емоційний комфорт як чинник соціалізації у процесі навчання учнів 5 класів у період адаптації.
Обговорили сутність та дотримання необхідних умов наступності, об’єктивні та суб’єктивні чинники адаптації 5-тикласників, ознаки успішної адаптації та труднощі, які виникають у період адаптації, особливості викладання предмета «Зарубіжна література» у 5 класі.
Педагоги наголосили на важливості:
- відвідування уроків у 4-му класі, знайомстві із майбутніми учнями;
- знайомства з методикою викладання у початкових класах;
- опрацювання психолого-педагогічної літератури;
- довіри, любові, підтримки, розуміння дитини;
- використанні ігрових матеріалів, інструктажів, анаграм, криптограм;
- доступності завдань та їх чіткого виконання;
- перевірки письмових робіт учнів, систематичної роботи над помилками;
- ретельного обмірковування прийомів розвитку мислення, усного та писемного мовлення учнів;
- використання сучасних засобів, платформ, наявності сучасного оснащення;
- урахування вікових та індивідуальних психологічних особливостей дітей;
- демонстрації учителем віри в успіх дитини;
- зняття неуспішного оцінювання на перших етапах навчання;
- створення ситуацій успіху;
- надання емоційної підтримки учням словами, поглядом, дотиком.
Головна роль у створенні сприятливого клімату в класі належить учителю. Йому необхідно постійно працювати над підвищенням рівня учбової мотивації, створюючи ситуації успіху на уроці, у позашкільній діяльності, у спілкуванні з однокласниками.
Центр професійного розвитку педагогічних працівників Камінь-Каширської міської ради