Методичні онлайн-посиденьки «Формувальне оцінювання – інноваційний концепт та основа роботи НУШ»
«Ти можеш!» - повинен нагадувати вчитель учневі.
«Він може!» - повинен нагадувати колектив.
«Я можу!» - повинен повірити в себе учень.
Ці слова В.Ф.Шаталова, українського педагога-новатора минулого століття, що не втратили своєї актуальності, а навпаки набули нового змісту в реаліях нашого часу, стали епіграфом до засідання професійної спільноти вчителів початкових класів з теми «Формувальне оцінювання – інноваційний концепт та основа роботи НУШ», яке відбулося 22 грудня 2023 року на базі закладу загальної середньої освіти «Бузаківський ліцей».
Колектив вчителів початкових класів ліцею гостинно запросив на методичні онлайн-посиденьки колег, педагогів закладів загальної середньої освіти сіл Краснилівка, Теклине, Видричі та Дубровиця.
Налаштувати всіх присутніх на творчу співпрацю та позитивний лад вдалося в ході проведення вправ арт-терапії, якими розпочали зустріч. Вчителі слухали спокійну музику, малювали, ділилися своїм настроєм, релаксували.
Важливість теми засідання було підкреслено презентацією «Формувальне оцінювання: від теорії до практики. Що? Де? Як?»
Теоретичну частину поняття формувального оцінювання розкрила у своєму виступі класний керівник першого класу Руслана Нивчик. Вчителька зосередила увагу присутніх на тому, що формувальне оцінювання є головним інструментом оцінювання наскрізних умінь школярів. Поділилася досвідом проведення свята першокласників «100 днів у школі», як одного із способів зворотнього зв’язку із батьками.
Наталія Чоп презентувала техніки формувального оцінювання на уроках в 2 класі. Присутні мали можливість переглянути відео з фрагментами уроків, на яких педагогиня демонструє, як діти здійснюють самооцінювання, взаємооцінювання, будують діаграму успіху, аналізують роботу команди, працюють з планшетами досягнень. Наталія Чоп поділилась власним варіантом бланків успішності результатів навчання школярів для оцінювання діагностувальних робіт.
Світлана Салюк наголосила про важливість роботи з учнівським портфоліо, як однієї з технологій формувального оцінювання. Вчителька показала відео про цілеспрямовану роботу з наповнення добірками робіт учня, яка розкриває його прогрес і досягнення з різних предметів.
Керівник професійної спільноти Тетяна Чоп підготувала для колег методичний кейс, в якому розмістила матеріали з теми «Формувальне оцінювання». Зокрема, поради щодо здійснення формувального оцінювання за допомогою штучного інтелекту на навчальних платформах «На Урок», «Всеосвіта»; використання досвіду фінських педагогів.
Важливість і актуальність теми засідання підкреслила керівник центру професійного розвитку освітян громади Марина Ніщик. Вона відзначила, що у школах, де ідеї НУШ живуть не тільки в теорії, а й на практиці, де вчителі діляться своїми напрацюваннями та методичними знахідками, обов’язково буде хороший результат та висловила вдячність педагогами Бузаківського ліцею, що продовжують ефективно працювати, професійно зростати та підтримувати всіх учасників освітнього процесу в складних умовах викликів та потрясінь воєнного часу.
Центр професійного розвитку педагогічних працівників Камінь-Каширської міської ради