Засідання професійної спільноти вчителів початкових класів з теми: «Технології компетентнісного навчання відповідно до освітньої програми закладу освіти»
«Якщо ми будемо сьогодні навчати так, як навчали вчора, ми вкрадемо в наших дітей завтра»
Саме цей вислів американського філософа Джона Дьюї став гаслом до засідання професійної спільноти вчителів початкових класів з теми: «Технології компетентнісного навчання відповідно до освітньої програми закладу освіти», яке відбулося 10 лютого 2024 року на базі опорного закладу загальної середньої освіти «Хотешівський ліцей» в форматі онлайн.
Керівник спільноти Наталія Степанюк розкрила тему «Компетентнісний підхід як система інновацій: актуальні питання та виклики». Вона презентувала відповіді на найпоширеніші запитання про компетентнісне навчання.
До обговорення теми долучилися колеги закладу освіти «Добренський ліцей». Світлана Гузь ознайомила присутніх з темою «Моделювання структури уроку у контексті компетентнісного підходу». Вона відмітила, що саме за такої структури уроку, учитель формує в учнів не тільки предметні, а й ключові компетентності та наскрізні вміння.
Напрацюваннями з теми «Реалізація компетентнісного підходу в процесі навчання молодших школярів» поділилася Світлана Бегаль. Вона переконала присутніх, що для педагога важливо навчитися реалізовувати таке навчання і саме готовність учителя до реалізації компетентнісного навчання - найголовніша запорука успіху.
Ольга Матвійчук представила проєкти, які розробила зі своїми учнями і зазначила, що таке навчання - це цікаво і пізнавально для дітей. Презентувала власний досвід з теми «Навчання через проєктну діяльність - формування цілісної картини світу».
Людмила Омелянчук зауважила, що при підготовці та проведенні уроку математики в системі компетентнісного навчання важлива тісна співпраця учнів між собою та учителем, ведення діалогу, застосування педагогом формувального оцінювання.
Важливість і актуальність теми засідання підкреслила керівник центру професійного розвитку освітян громади Марина Ніщик. Вона зазначила, що впровадження компетентнісного підходу в освітній процес переакцентовує увагу зі знаннєвої моделі освіти на компетентнісну. Визначальну роль відіграє не сума знань, отриманих дитиною протягом навчання в школі, а її готовність до дорослого життя, здатність застосувати набуті знання та навички, спроможність навчатися впродовж життя.
За інформацією керівника професійної спільноти вчителів початкових класів Наталії Степанюк