Забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти у формуванні ключових компетентностей дітей
19 березня 2024 року відбулося засідання професійної спільноти вчителів початкових класів та вихователів груп подовженого дня з теми «Забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти у формуванні ключових компетентностей дітей», в якому взяли участь директор Центру професійного розвитку педагогічних працівників Камінь-Каширської міської ради Марина Ніщик, головний спеціаліст відділу освіти управління гуманітарної політики Камінь-Каширської міської ради Олеся Костюк, директор закладу дошкільної освіти Раково-Ліський ЗДО «Ясла-садок «Колосок» Галина Кухтей, вихователь-методист Ніна Карпік та вихователі.
Згідно плану засідання професійної спільноти було відвідано:
інтегроване заняття «Весела розвага» у ЗДО «Ясла-садок «Колосок», проведене з дітьми старшого дошкільного віку вихователькою Наталією Шипоровою.
урок математики у 1-А класі ОЗЗСО «Раково-Ліський ліцей» на тему
«Числа першої сотні. Назви та послідовність чисел від 1 до 100. Порівняння чисел в межах 100», який провела вчителька початкових класів Світлана Мись.
Проведені заняття продемонстрували сучасні підходи до організації освітнього процесу по забезпеченню наступності дошкільної та початкової освіти у формуванні ключових компетентностей дітей.
Керівник професійної спільноти Світлана Хомік ознайомила учасників засідання із основними завданнями закладу дошкільної освіти та опорного закладу щодо формування ключових компетентностей у дітей в умовах реформування загальної середньої освіти на засадах Концепції Нової української школи. Вона розповіла про ключові компетентності, окреслені Державним стандартом початкової освіти, що формуються на основі компетентностей, що закладені у дошкільному віці.
В ході засідання професійної спільноти вихователь-методист Ніна Карпік у своєму виступі презентувала ключові компетентності випускника закладу дошкільної освіти і провела вправи, що сприяли конструктивній взаємодії вихованців ЗДО і педагогів ліцею щодо забезпечення наступності у формуванні ключових компетентностей дітей.
Також були проведені майстер-класи:
«Складання описових розповідей за методикою Л.Ткаченко» (вихователька ЗДО Наталія Крам). За схемами-моделями члени професійної спільноти вчились технології складання описових розповідей, що сприяють формуванню у дітей побудови зв’язної цілісної описової розповіді, покращенню комунікативних навичок.
«Електронні засоби навчання – сучасні помічники вчителя у формуванні ключових компетентностей здобувача освіти Нової української школи» (вчителька початкових школи Леся Лемак). Педагогиня ознайомила колег із застосуванням у освітньому просторі електронного освітнього ігрового ресурсу «Розумники». Учасники засідання змогли попрацювати індивідуально з планшетами, виконуючи вправи з математики та оцінили переваги їх використання у навчанні учнів початкових класів.
«Компетентісний підхід до організації освітнього процесу в 1 класі» (вчителька початкових класів Підрічанської гімназії-філії Радкович Валентина). Вона ознайомила присутніх із цікавими компетентністними завданнями, які використовує в освітньому процесі і активно залучила до їх виконання усіх учасників засідання.
Вчителька початкових класів ліцею Світлана Мись презентувала у своєму виступі на тему «Діяльнісний підхід – дієвий інструмент формування та розвитку ключових компетентностей і наскрізних умінь особистості» власні напрацювання:
як виглядає компетентнісне навчання на практиці;
чи можна діяльнісний підхід застосовувати до всіх предметів/інтегрованих курсів та освітніх галузей;
як оцінювати компетентності.
Вихователька групи продовженого дня (ГПД) опорного закладу Омельчук Наталія своїм виступом «Формування ключових компетентостей школяра під час організації освітнього процесу в групі подовженого дня» розкрила особливості формування у дітей ключових компетентностей під час режимних моментів групи подовженого дня.
Керівник професійної спільноти Світлана Андріївна презентувала модель компетентного випускника Нової української початкової школи, що є орієнтиром у роботі кожного педагога, класного керівника, вихователя ГПД по формуванню і розвитку у дітей ключових компетентностей. Також підбила підсумок заняття і надала рекомендації щодо шляхів удосконалення освітнього процесу у обох закладах по забезпеченню наступності дошкільної та початкової освіти у формуванні у дітей ключових компетентностей.
Центр професійного розвитку педагогічних працівників Камінь-Каширської міської ради