A A A K K K
людям з порушенням зору
Управління гуманітарної політики
Камінь-Каширської міської ради

Нестандартний підхід до формувального оцінювання: досвід, інструментарій

Дата: 14.03.2024 15:08
Кількість переглядів: 2

✅На базі Волицької початкової школи-філії ОЗЗСО «Пнівненський ліцей» в очному режимі проведений семінар-практикум професійної спільноти вчителів початкових класів (керівник Грудік Валентина Володимирівна) з теми «Нестандартний підхід до формувального оцінювання: досвід, інструментарій».

🔹Колектив закладу гостинно запросив на уроки директора ЦПРПП Марину Ніщик, колег, педагогів закладів освіти «Пнівненський ліцей»«Соснівська гімназія»«Фаринківська початкова школа».

🔹Ірина Бартошик поділилася своїми напрацюваннями при підготовці та проведенні уроку курсу «Я досліджую світ». Вчителька показала важливість тісної співпраці учнів між собою та вчителем, ведення діалогу, застосувала техніки та прийоми формувального оцінювання, а саме: самооцінювання «світлофор», сигнал рукою, метод «Шість капелюхів» та техніка «Рюкзак».

🔸Надія Тарасюк запросила на дружню зустріч до мовної бранч-кав’ярні, де діти приготували салат «Дієслівний», створили колективну піцу «Авторську», смакували гамбургером «Казковий», спробували напій «Дієслівно-трав’яний». Педагог вміло застосувала різні види формувального оцінювання, зокрема цеглинки LEGO, сигнал рукою, картки. Школярі пограли у гру-квест «Живі фігурки» та вміло підвели підсумки.

🔸Галина Шевчик провела захоплюючий урок фізкультури в інклюзивному класі. Використані різновиди ходьби та бігу, «звіроаеробіка», під музичний супровід з танцювальними рухами вправи з прапорцями, психогімнастика на килимках, ігри на увагу, проведені рухливі ігри «Світлофор», «Плаваючі рибки», техніка «Незакінчене речення» при передачі м’яча другові, розвивальна гра «Кубик із завданням», вправа для дихання «Надуй кульку» . Завдяки техніці жестами вчителька отримувала від учнів зворотній зв’язок щодо розуміння, цікавості та складності завдання. За підсумками та аналізом власної діяльності (рефлексії) діти вибрали медаль. Педагог відмітила, що використання технік формувального оцінювання навчальних досягнень учнів на уроках фізичної культури достовірно покращує їх рівень теоретичної та технічної підготовленості, допомагає спланувати фізкультурно-оздоровчу діяльність, здійснити самоперевірку (взаємоперевірку) та самооцінювання (взаємооцінювання).

🔹Світлана Шеметюк у своїй презентації розкрила тему «Формувальне оцінювання учнів початкових класів». Педагог ознайомила з алгоритмом діяльності вчителя під час організації формувального оцінювання. Зауважила, що сучасний вчитель має змінити орієнтири оцінювання, тому що це оцінювання під час навчання і «для навчання». Зокрема, для успішного застосування формувального оцінювання навчальний процес має бути організований у такий спосіб, щоби спонукати кожного учня бути активним його учасником, а не пасивним «отримувачем» знань і оцінок. Має бути створена така атмосфера навчання, за якої учні не бояться «йти на ризик» – ставити запитання, робити помилки й показувати, чого вони ще не вміють або не знають. Вона презентувала відповіді на найпоширеніші запитання про формувальне оцінювання.

🔹Слід відмітити, що одночасно працювала атестаційна комісія, створена на базі ОЗЗСО «Пнівненський ліцей», яка також відвідала уроки вчителів Довжик Ніни (англійська мова), Лебіч Людмили (музичне мистецтво). Уроки були цікаві і мотивуючі з використанням новітніх інтерактивних методів навчання.

☝️Важливість і актуальність теми засідання підкреслила керівник Грудік Валентина. Освітяни отримали нову інформацію, нові ідеї, поділились досвідом з іншими. Валентина Володимирівна зазначила, що для того, щоби освітній процес був результативним, варто і надалі опановувати, удосконалювати та вміло застосовувати інструменти та методи формувального оцінювання.

☑️Марина Ніщик, директор ЦПРПП Камінь-Каширської міської ради наголосила, що у роботі педагогів важливо враховувати й те, що формувальне оцінювання як стратегія підвищення рівня навчальних досягнень і покращення якості освіти – це не про застосування того чи іншого окремого прийому або інструменту. Формувальне оцінювання вимагає системності, має бути вбудоване в повсякденне шкільне життя. Це потребує новітніх підходів до організації освітнього процесу й послідовної побудови нової культури оцінювання – у центрі яких дитина та її індивідуальні потреби пізнання.

❗Вона подякувала за плідну роботу всім педагогам, відзначила, що вчителі початкових класів цього закладу освіти на належному рівні ведуть роботу з формувального оцінювання молодших школярів.

🖋️Центр професійного розвитку педагогічних працівників Камінь-Каширської міської ради


          

  


« повернутися

Вхід для адміністратора