Інклюзія в НУШ: кроки до успішного навчання
НУШ – простір для кожного: сучасна школа базується на демократичних цінностях та повазі до основних прав людини і створює умови для максимально значущої участі в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами.
6 січня 2025 року на базі закладу загальної середньої освіти «Погулянківська гімназія» в змішаному форматі відбулося засідання професійної спільноти вчителів початкових класів Великоглушанського освітнього округу, на якому розглянули питання «Інклюзія в НУШ: кроки до успішного навчання».
Про основні методи та форми інклюзивного навчання, створення відповідних умов, що допоможуть кожній дитині саморозвиватися, самостверджуватися розповіла асистент вчителя – Юлія Кошелюк.
Світлана Романчук зосередила увагу на ключових аспектах співпраці вчителя та асистента вчителя в інклюзивному класі.
Галина Кошелюк у своєму виступі розкрила питання «Інклюзивна освіта: запитання та відповіді». Зокрема більш детально обговорили роботу команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами, співпрацю з батьками, якісне навчання в інклюзивному класі.
Анна Гузенюк, практичний психолог Великоглушанського ліцею, поділилася власним досвідом роботи щодо застосування різних форм та методів психокорекційної роботи.
В обговоренні актуального на сьогоднішній день питання взяли участь керівники навчальних закладів: директор ЗЗСО «Великоглушанський ліцей» Любов Губчик та директор ЗЗСО «Погулянківська гімназія» Ніна Нестерук, які наголосили, що інклюзивна освіта є одним із головних пріоритетів освітніх реформ. На сучасному етапі перед педагогічними колективами стоїть невідкладне завдання задовольнити освітні потреби дітей з особливими потребами, створити умови для розкриття їх здібностей, для реалізації їх можливостей як членів суспільства, створити умови для їх особистісного розвитку. Тобто докласти максимум зусиль для того, щоб діти з особливими потребами мали можливість успішно інтегруватися у суспільство, стати його гідними членами.
Директор центру професійного розвитку Марина Ніщик підкреслила, що інклюзивна компетентність є обов’язковою складовою професійної компетентності кожного педагога. Вона включає необхідний обсяг знань і вмінь та виражається у здатності здійснювати професійні функції з урахуванням особливих потреб здобувачів освіти і забезпечувати їх включення в освітнє середовище, створюючи умови для їх розвитку і саморозвитку.
Центр професійного розвитку педагогічних працівників Камінь-Каширської міської ради