Відбувся семінар вчителів інклюзивних класів та їх асистентів
Відповідно до плану роботи ЦПРПП, на базі ОЗЗСО «Камінь-Каширський ліцей №1 ім.Євгена Шабліовського», в режимі онлайн відбувся семінар вчителів інклюзивних класів та їх асистентів на тему: «Теоретичні аспекти інклюзивної освіти та співвідношення умов її забезпечення з можливостями закладу освіти».
Керівники та педагогічні працівники ліцею №1 ім.Є.Шабліовського у своїх виступах всесторонньо розкрили основні теоретичні аспекти впровадження інклюзивного навчання та поділилися практичним досвідом роботи з цього питання. Зокрема, Людмила Андріївна Тішкова, директор закладу освіти, через відеоролик, ознайомила присутніх з інклюзивним освітнім середовищем, створеним в закладі освіти з метою забезпечення рівних умов навчання та виховання всіх учнів. Завдяки створеним умовам заклад став комфортним, безпечним і відкритим всім учасникам освітнього процесу.
Надія Макарівна Бащук, заступник директора з навчально-виховної роботи, розповіла про організацію роботи з інклюзивного навчання у школі в цілому, створення та функціонування команди психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами, а педагог інклюзивного класу Деркач О.А. - розкрила ефективні стратегії роботи, які вона використовує в інклюзивному класі. Також з акцентувала увагу на позитивному принципі: враховування досягнень дитини щодо її особистої динаміки розвитку, а не зосереджуватися на невдачах.
Ділилися своїм досвідом роботи з питань реалізації освітньої траєкторії учнів з особливими освітніми потребами, формування соціально-побутових навичок у таких дітей, використання інклюзивного простору ресурсної кімнати та дидактичних ігор в навчально-виховному процесі дітей з особливими освітніми потребами та про роль асистента вчителя в класі інклюзивним навчанням, його основні функції, завдання та форми співпраці, асистенти вчителів інклюзивних класів: Демидюк Т.С., Склезь Л.О., Губчик О.М., Сидорук О.М., Прач О.О..
Про важливість психологічної підтримки дітей з особливими освітніми потребами, роль сім’ї у соціальному інтегруванні таких дітей, використання в роботі вчителя-дефектолога елементів сенсорної інтеграції говорили у своїх виступах члени команд психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами закладу освіти: Батура О.М., пратичний психолог, Тарасюк О.І., соціальний педагог, Чирко Т.О.. дефектолог.
Учасники семінару підсумували, що в контексті європейських цінностей інклюзивна освіта вимагає значної переорієнтації свідомості суспільства, а також здійснення професійно-педагогічної діяльності з урахуванням принципів толерантності, поваги до індивідуальних особливостей дітей та недопущення дискримінації.
Центр професійного розвитку педагогічних працівників Камінь-Каширської міської ради