Відбулася онлайн-зустріч учителів зарубіжної літератури з теми «Оптимальний вибір форм і методів організації навчально-виховного процесу – запорука успішного навчання»
Завдання учителя на сучасному етапі – не лише передавати знання з навчального предмета, не лише готувати учнів до здачі іспитів, але й допомагати здобувачам освіти адаптуватись до реалій сьогодення. Педагог ХХІ століття безперервно вдосконалює свої професійні компетентності та ознайомлюється з інноваційними методами навчання і оцінювання результатів навчання.
06 березня 2025 року відбулася онлайн-зустріч учителів зарубіжної літератури з теми «Оптимальний вибір форм і методів організації навчально-виховного процесу – запорука успішного навчання» (керівник професійної спільноти Оксана Гундерич).
Світлана Мартинюк та Інна Понеділок, вчителі зарубіжної літератури ЗЗСО «Бузаківський ліцей» представили свій досвід «Використання групових технологій у формуванні ключових компетентностей учасників освітнього процесу». Вони поділилися різноманітністю вправ технології групової роботи для формування таких компетентностей у сучасних школярів, як інформаційна, соціальна, комунікативна, громадянська та ефективного застосування їх на уроках.
Робота у групах мотивує, допомагає вирішувати проблеми великих класів, створює відчуття безпеки для учнів і учениць. Педагоги поділились власними методичними знахідками і особливостями їх використання під час вивчення художніх творів.
Вчитель зарубіжної літератури ОЗЗСО «Черченський ліцей» Оксана Дзенік презентувала питання «Впровадження STEM-освіти на уроках зарубіжної літератури». Сучасний учень повинен не лише вміти читати та аналізувати твір, а й знаходити у ньому джерело нових ідей для реалізації, пов’язаних із іншими науками: математикою, біологією, географією, астрономією, інформатикою, мистецтвом.
Проєктно-дослідницька діяльність є кроком до кращого розуміння та зацікавлення здобувачів освіти літературою і одним з елементів упровадження STEM-освіти на уроках зарубіжної літератури. Оксана Володимирівна представила зразки проєктів для різних вікових груп. Стем-мейкерство, створення буклетів і фотоколажів, скрапбукінг сприяють розвитку креативності. Дуже важливо, що в ході такої роботи задіяні усі учні, із різним рівнем знань, і вони реалізують свої творчі здібності у процесі комунікативного та практичного дослідження. Щодо діяльності вчителя, то вона має бути систематизованою та спонтанною водночас.
Керівник спільноти Оксана Гундерич розкрила свої педагогічні секрети: як мотивувати, вчити мислити, вчити критично аналізувати, творчо підходити до вивчення літературних творів і зацікавити школярів (пантбуки, щоденники подвійних записів, мальовані книжки). Вона наголосила на системності у підборі матеріалів для оцінювання. Оксана Степанівна запропонувала колегам своє рішення щодо запису у журналах із зарубіжної літератури.
Консультант ЦПРПП Тетяна Лесик поділилася інформацією отриманою на роз’яснювальному вебінарі з питань організації якісного оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти відповідно до груп результатів з мовно-літературної освітньої галузі. Важливо, щоб оцінювання було необтяжливим і впорядкованим для вчителя, позитивним для учнів та учениць, необхідно добирати валідні інструменти адекватного оцінювання результатів навчання школярів. Учасники змогли отримати відповіді на запитання щодо механізмів виставлення оцінок та заповнення журналів.
Центр професійного розвитку педагогічних працівників Камінь-Каширської міської ради