Лайфхаки сучасного вчителя фізичної культури
Уроки фізичної культури є потужним інструментом формування здорової, активної та успішної особистості. Сучасний учитель фізичної культури – це не лише тренер, але й наставник, психолог, організатор та інноватор.
24 березня 2025 року відбувся педагогічний міст учителів фізичної культури професійних спільнот, що діють на базі ЗЗСО «Бузаківський ліцей» та «Полицівський ліцей» (керівники спільнот Остапук В.М. та Балик В.С.). Учасниками заходу стали більше 20 педагогів.
З презентацією власних напрацювань виступили:
Мороз О. Ф. «Сучасний урок фізичної культури. Впровадження інноваційних технологій у систему уроків» (ЗЗСО «Гуто-Боровенський ліцей»);
Приходько В. І. «Туризм в освітньому процесі: викладання модуля, форми роботи, значення для забезпечення компетентнісного підходу» (ЗЗСО «Олениненська гімназія»);
Сидорук М. А. «Формування здорового способу життя учнів засобами фізичної культури» (ОЗЗСО «Хотешівський ліцей»).
Олена Федорівна у виступі відмітила, що урок є основною формою фізичного виховання в школі. Його обов’язковими напрямами є тренувальний і освітній.
З метою зацікавлення учнів педагог реалізовує міжпредметні зв’язки, проводить нестандартні уроки, наприклад: урок-змагання, урок-квест, діти створюють лепбуки. За допомогою комп’ютерних технологій демонструється правильне представлення рухових дій при виконанні вправ. Вона презентувала зошит спостережень – інструмент формувального оцінювання, який дозволяє відстежувати динаміку навчання та особисті досягнення учнів на уроках фізичної культури відповідно до рекомендацій заповнення свідоцтва досягнень учнів.
Володимир Іванович поділився досвідом впровадження викладання модуля «туризм» та організації туристсько-краєзнавчої роботи в Олениненській гімназії. Особливу увагу звернув на вплив цієї роботи на підвищення рухової активності учнів, поліпшення фізичного розвитку, здійснення національно-патріотичного виховання, наголосив на питанні техніки безпеки, співпраці з батьками. Підтвердженням системності обраного напряму є результати участі вихованців у змаганнях різного рівня. Інтерес у вчителів викликали різноманітні завдання, спрямовані на розвиток ключових компетентностей учнів.
Микола Анатолійович грунтовно розкрив основні напрямки фізкультурно-оздоровчої роботи на прикладі Хотешівського ліцею: освітню діяльність на уроках, детально зупинився на формах позакласної роботи( (рухливі перерви, ранкова зарядка, заняття в спортивних секціях, дні здоров’я та туристичні походи, заходи до Дня ЗСУ, «Посвята в козачата», велозаїзд «Рух – це здорово», «День захисту дітей», спортивні квести та естафети, організація внутрішніх турнірів із різних видів спорту, ігри), профілактичній і просвітницькій роботі. Також презентував досягнення учнів у змаганнях з волейболу, баскетболу, шашок, що додатково підтверджує формування позитивної мотивації до занять спортом, здорового способу життя.
За підсумками онлайн-зустрічі педагоги поглибили свої знання про технології, які допомагають зробити урок фізичної культури корисним та цікавим. Використовуючи інноваційні технології, ігри, туризм та ефективні методи оцінювання, учитель не лише формує здорову націю, але й виховує активних, відповідальних та успішних громадян.
Координатором заходу виступила консультант ЦПРПП Світлана Денисюк.
Центр професійного розвитку педагогічних працівників Камінь-Каширської міської ради