A A A K K K
людям з порушенням зору
Управління гуманітарної політики
Камінь-Каширської міської ради

Інклюзивна освіта в початковій школі

Дата: 02.06.2025 09:25
Кількість переглядів: 6

Фото без опису

🔰27 травня 2025 року на базі опорного закладу загальної середньої освіти «Пнівненський ліцей» відбулося засідання професійної спільноти вчителів початкових класів.

Учасники засідання обговорили актуальну тему «Інклюзивна освіта в початковій школі», ділилися досвідом, успіхами та викликами, які виникають у процесі реалізації інклюзивного навчання.

🔹Інклюзивне навчання в Україні є одним із пріоритетних напрямків державної політики у сфері освіти. Воно передбачає створення такого освітнього середовища, яке відповідає потребам усіх здобувачів освіти.

☑️Учитель початкових класів Володимир Полинюк поділився досвідом створення безпечного освітнього середовища. Він зауважив, що робота над створенням безпечного освітнього середовища не припиняється з досягненням певного результату. Насамперед, це безперервний процес реагування на нові виклики, пошук нових можливостей, ресурсів, генерування нових ідей і правил. Водночас необхідно, щоб усі учасники цього процесу усвідомлювали спільну відповідальність, мали вміння, бажання та добру волю для такої співпраці.

☑️Шостак Ніна презентувала основні аспекти співпраці вчителя й асистента вчителя, включаючи розподіл ролей, комунікацію, спільне планування уроків, підтримку учнів, створення позитивного середовища.

🔹Керівник професійної спільноти Валентина Грудік акцентувала увагу на законодавчій базі, що регулює питання інклюзії в освіті. Педагог наголосила, що ключовим є не лише існування нормативних актів, але й їхнє ефективне впровадження на практиці. Це вимагає підвищення кваліфікації педагогічних працівників.

🔹Марина Ніщик, директор ЦПРПП, наголосила, що кожен учитель завтра може стати вчителем інклюзивного класу, асистентом учителя. Клас може стати інклюзивним щодня, а не лише з першого вересня. Педагог має бути до цього готовим. Інклюзивна компетентність є обов’язковою складовою професійної компетентності вчителя. Освітяни мають докласти максимум зусиль для того, щоб діти з особливими потребами мали можливість успішно інтегрувалися у суспільство, стати його гідними членами.

📝Марина Василівна поділилась інформацією, що про виклики та бар’єри в інклюзивній освіті в умовах сьогодення та завдання на найближчу перспективу говорили на обласному семінарі-практикумі «Інклюзивна освіта: виклики, сьогодення і перспективи». Захід відбувся у співпраці ДСЯО у Волинській області з Ресурсним центром підтримки інклюзивної освіти ВІППО за участі керівників інклюзивно-ресурсних центрів, центрів професійного розвитку педагогічних працівників, спеціальних закладів освіти та управлінців у сфері освіти.

❗Підсумовуючи роботу засідання, можна сказати, що інклюзивна освіта в початковій школі – це складний, але надзвичайно важливий процес, який вимагає системного підходу, професіоналізму та відданості. Вчителі початкових класів є ключовими фігурами в цьому процесі, і від їх готовності та бажання працювати залежить успіх кожної дитини.

🖋️Центр професійного розвитку педагогічних працівників Камінь-Каширської міської ради



« повернутися

Вхід для адміністратора