Проведено онлайн-нараду для заступників директорів закладів загальної середньої освіти, керівників позашкільних установ, директорів закладів дошкільної освіти
02 червня 2025 року проведено онлайн-нараду для заступників директорів закладів загальної середньої освіти, керівників позашкільних установ, директорів закладів дошкільної освіти.
Тетяна Лесик, консультант центру професійного розвитку педагогічних працівників, ознайомила присутніх з пропозиціями Волинського інституту післядипломної педагогічної освіти щодо підвищення кваліфікації педагогічних кадрів установ освіти на 2026 рік. Тетяна Костянтинівна акцентувала увагу на тому, що інститут пропонує різний формат зустрічей із керівниками та педагогічними працівниками області, вибір змісту та технологій для професійного розвитку й підвищення кваліфікації.
Кінець навчального року – це важливий час для підбиття підсумків, як для учнів, так і для вчителів. Це час для відзначення досягнень, проаналізувати роботу та визначити напрямки подальшого розвитку. Консультант Світлана Денисюк проінформувала про практику і можливості визнання компетентної результативної педагогічної діяльності за підсумками навчального року шляхом подання відповідних документів на відзначення грамотами та іншими видами заохочення.
Це також час підсумків педагогічної інтернатури – важливої та нової програми підтримки наставниками новопризначених учителів, які не мають досвіду педагогічної діяльності (Положення про педагогічну інтернатуру затверджене наказом МОН України від 25.10.2021 року №1128). Інтернатура дає змогу залучати до роботи в українських школах фахівців інших професій, допомогти їм адаптуватися і набути досвіду практичної роботи. Педагогам-наставникам відповідно до Положення про педагогічну інтернатуру за виконання обов’язків мали б виплачувати доплату в граничному розмірі 20 % від посадового окладу в межах фонду оплати праці. Однак на це не завжди вистачає коштів. Тому педагоги-наставники як правило працюють на добровільних засадах. Разом з тим ефективне наставництво – один з факторів впливу на професійний розвиток і вдосконалення майстерності педагогів.
Марина Ніщик зосередила увагу, що з 03 червня розпочинаються навчальні заняття у ВІППО учителів 8 класів закладів загальної середньої освіти, які забезпечуватимуть реалізацію Державного стандарту базової середньої освіти в другому циклі базової середньої освіти (базове предметне навчання) у 2025/26 навчальному році за кошти освітньої субвенції.
Марина Василівна подякувала керівникам освітніх установ за плідну співпрацю та відзначила, що маємо тісний взаємозв'язок між педагогами через організацію роботи професійних спільнот.
Професійні спільноти дають можливість учителям ділитися своїми знаннями, досвідом та ідеями; співпрацювати у вирішенні спільних проблем та знаходити нові підходи до навчання; ознайомлюватися з новітніми тенденціями в освіті та брати участь у професійних заходах.
Вони є платформою для ознайомлення з кращими практиками викладання та інноваційними методиками навчання; створюють атмосферу для творчості та експериментів. Педагоги, які є членами професійних спільнот, відчувають себе частиною команди, отримують підтримку та натхнення від своїх колег, що мотивує їх до постійного самовдосконалення та розвитку.
Центр професійного розвитку педагогічних працівників Камінь-Каширської міської ради